În cadrul campaniei de informare şi conştientizare realizată prin proiect, cea de-a doua întâlnire cu profesorii a avut loc la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Gusti” din satul Nereju şi a vizat modalităţile de conservare a biodiversității şi importanţa ariei naturale protejate Căldările Zăbalei.
Prezentarea tematică a scos în evidenţă faptul că procesul educațional trebuie privit ca fiind un element decisiv pentru conservarea biodiversității. Profesorii au înţeles responsabilitatea ce le revine în acest sens, precum şi numeroasele metode şi instrumente didactice pe care le au la dispoziţie pentru a oferi copiilor o educaţie ecologică de calitate. În legătură cu dezvoltarea unei gândiri critice şi creative în rândul elevilor comunităţii locale, cei prezenţi au ajuns la concluzia că aceasta este abilitatea care îi va ajuta pe copii să facă deosebirea între atitudini, comportamente şi decizii favorabile sau dăunătoare naturii.
Un alt aspect abordat în cadrul întâlnirii a fost legat de obiectivele educației de mediu. Fiecare dintre acestea a fost explicat sub forma unui câştig important de care elevii se vor bucura pe tot parcursul vieţii. Profesorii au fost invitaţi să facă un execiţiu de imaginaţie, pentru a parcurge „drumul” pe care îl au de străbătut elevii, în procesul educaţiei ecologice: de la conștientizare (când capătă înțelegere față de mediu și problemele lui), la cunoaștere (când înțeleg interacțiunea oamenilor cu mediul și modul în care apar problemele de mediu), definirea unei atitudini (când dobândesc sentimente de grijă față de mediu), formarea deprinderilor (când învaţă să identifice problemele de mediu și modul în care pot ajuta la rezolvarea lor) şi până la participarea propriu-zisă (când elevii se implică în acţiuni cu impact pozitiv asupra mediului).
Parcurgând acest „drum”, profesorii au precizat că au înţeles mai bine necesitatea de a le oferi îndrumare elevilor în mod constant, pentru ca toţi paşii învăţării să fie parcurşi, astfel încât copiii să adopte un comportament adecvat protejării mediului. La finalul prezentării, profesorii au primit materiale informative special create pentru ei în cadrul proiectului, fiind punctată încă o dată responsabilitatea acestora faţă de mentalitatea unei întregi generaţii cu privire la conservarea biodiversităţii.